img1

Ε΄-Στ΄ τάξη 2025-2026

Συμμετοχή του Σχολείου μας στο Πρόγραμμα «Νεαροί Πρεσβευτές Τουρισμού»

Στις 13 Νοεμβρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και Στ’ τάξεων είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νεαροί Πρεσβευτές Τουρισμού», το οποίο στοχεύει στην καλλιέργεια τουριστικής και περιβαλλοντικής συνείδησης, καθώς και στην ευαισθητοποίηση σε θέματα φιλοξενίας.

     Η κα Παρασκευή Κωνσταντίνου, Λειτουργός του Υφυπουργείου Τουρισμού, παρουσίασε το πρόγραμμα μέσα από μια ενδιαφέρουσα και διαδραστική διάλεξη, προσφέροντας στους μαθητές πολύτιμες γνώσεις για τον τουρισμό και τη σημασία του για τον τόπο μας. Με την ολοκλήρωση της δράσης, οι μαθητές έλαβαν τιμητικό δίπλωμα «Νεαροί Πρεσβευτές Τουρισμού» και αναμνηστικά δώρα.

          Το σχολείο μας στηρίζει και ενθαρρύνει δράσεις που ενισχύουν τη γνώση, την υπευθυνότητα και την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στην κοινωνία.

 

«Είμαι μοναδικός – Είμαι ο εαυτός μου»

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων αξιοποίησαν το βιβλίο «Πώς να γίνεις φανταστικό φάντασμα» της συγγραφέα Lenny Wen, προσεγγίζοντας με δημιουργικό τρόπο το θέμα της αυτοαποδοχής και της μοναδικότητας του καθενός. Μέσα από την ιστορία και συζήτηση που ακολούθησε, τα παιδιά κατανόησαν πόσο σημαντικό είναι να παραμένουμε ο εαυτός μας και να αποδεχόμαστε τις διαφορές μας.

          Με αφορμή το βιβλίο, οι μαθητές εργάστηκαν παράλληλα πάνω στο κειμενικό είδος της ανακοίνωσης. Αφού μελέτησαν τη δομή και τα χαρακτηριστικά του, δημιούργησαν τις δικές τους πρωτότυπες ανακοινώσεις, μέσα σε κλίμα αποδοχής, συνεργασίας και θετικής στάσης απέναντι στον εαυτό τους και τους άλλους.

          Μια εμπειρία μάθησης που συνδύασε τον λογοτεχνικό γραμματισμό με την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και αυτογνωσίας!

 

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού: «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα εμπνέει τη σχολική μας κοινότητα»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, οι μαθητές των Ε’ - Στ’ τάξεων ασχολήθηκαν με το βιβλίο «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα». Μέσα από την ιστορία της Μαλάλα Γιουσαφζάι, τα παιδιά γνώρισαν τη ζωή και τον αγώνα της για το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση. Προσπάθησαν να «μπουν στα παπούτσια της», να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και να εκτιμήσουν τη δύναμη της φωνής και της δράσης της.

          Στη συνέχεια, κλήθηκαν να γράψουν τι θα ήθελαν να αλλάξουν στο σχολείο και γενικότερα στον κόσμο, χρησιμοποιώντας το δικό τους «μαγικό μολύβι». Σε ομάδες, κατέγραψαν επίσης τα δικαιώματά τους μέσα στην τάξη, με αφορμή την ιστορία της Μαλάλα και τη συζήτηση που προηγήθηκε.

          Κλείνοντας, οι μαθητές δημιούργησαν τη Χάρτα Δικαιωμάτων της Τάξης μας, με τίτλο: «Οι μικροί πολίτες γράφουν τα δικαιώματα της τάξης», και έστειλαν τα δικά τους μηνύματα στη Μαλάλα, εκφράζοντας ευγνωμοσύνη και θαυμασμό για το έργο της.

 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – Μια βιωματική δράση ενσυναίσθησης στο σχολείο μας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων παρακολούθησαν την πολυβραβευμένη γερμανική ταινία μικρού μήκους «Το Δώρο» (2014) του Jakob Frey. Η ταινία, αφηγείται την ιστορία ενός παιδιού απορροφημένου στα βιντεοπαιχνίδια, μέχρι που ένα αναπάντεχο δώρο από τη μητέρα του το βοηθά να ανακαλύψει μια διαφορετική οπτική για τη ζωή. 

          Τα παιδιά προβληματίστηκαν για την έννοια της αναπηρίας, τις δυσκολίες αλλά και τις δυνατότητες που μπορεί να φέρει στην καθημερινότητα, τον ρόλο της οικογένειας στη στήριξη, τη συναισθηματική δύναμη που μπορεί να προσφέρει ένα κατοικίδιο και τη σημασία του να ζούμε με αυθεντικότητα και παρουσία. Συζήτησαν επίσης για την αξία του εθελοντισμού και τη συμβολή του εθελοντή στη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας.

          Στη συνέχεια συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες προσπάθησαν να κατανοήσουν καλύτερα την καθημερινότητα ατόμων με οπτική ή κινητική αναπηρία. Περπάτησαν σε ασφαλείς διαδρομές παίρνοντας τον ρόλο ατόμου με οπτική αναπηρία και συνοδού, ενώ δοκίμασαν και τη ζωγραφική με το στόμα, εμπειρίες που ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση και την κατανόησή τους.

          Η δράση υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ειδική Εκπαιδευτικό του σχολείου μας, η οποία συνέβαλε στον σχεδιασμό και στη βιωματική διάσταση των δραστηριοτήτων.