img1

Τάξη Δ΄ - 2020-2021

 

Τα παιδιά του συμπλέγματος Γ΄ και Δ΄ τάξης, διαθεματικά με το μάθημα των Φυσικών Επιστημών, ασχολήθηκαν με το Φυσικό Περιβάλλον. Αφού εντόπισαν τους κίνδυνους που διατρέχει το φυσικό περιβάλλον και κατέγραψαν τρόπους προστασίας τους, αποφάσισαν να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους αλλά και την κοινωνία. Για το σκοπό αυτό, έφτιαξαν αφίσες (πόστερς) για να περάσουν τα δικά τους μηνύματα. Για τα πόστερ χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Word και το διαδίκτυο. Χρησιμοποίησαν επίσης το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
   

 

Στο μάθημα των ηλεκτρονικών υπολογιστών, διαθεματικά με το μάθημα "Γνωρίζω τον κόσμο μου", μελετήσαμε τα αεροδρόμια της Κύπρου. Στόχος μας ήταν να εντοπίσουμε τα αεροδρόμια στον ψηφιακό χάρτη (google maps) και στη συνέχεια να τα παρουσιάσουμε, μελετώντας διάφορες πηγές, στην PowerPoint. Στην παρουσίασή μας, συμπεριλάβαμε τους χώρους που συναντά κάποιος σε ένα αεροδρόμιο, δώσαμε πληροφορίες για τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου και προσθέσαμε και βίντεο

 

Τα παιδιά παρακολούθησαν την παρουσίαση του παραμυθιού "Ο υιός ο Κορονοϊός"  από τη συγγραφέα Ελένη Παπαθεοδώρου, η οποία είναι και σχολική συνοδός στο σχολείο μας. Είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την αφήγηση του παραμυθιού, να συμμετέχουν σε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που αφορούσαν στο παραμύθι και να συνομιλήσουν με τη συγγραφέα. 

 

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας βοτανόκηπο στη σχολική μας αυλή. Επιλέξαμε τον χώρο της τάξης μας και φυτέψαμε τα δικά μας φυτά, τα οποία και θα φροντίζουμε, ώστε να μεγαλώσουν και να δημιουργήσουν ένα υπέροχο βοτανόκηπο. 

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, ασχοληθήκαμε με τις βασικές αρχές κώδικα, προγραμματισμού και ρομποτικής. 
Χρησιμοποιήσαμε τα ρομπότ: BeeBot, ProBot, MouseBot και Botley για να φέρουμε εις πέρας διάφορες αποστολές. Επίσης, παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια κώδικα, χρησιμοποιώντας τη σελίδα: code.org και την εφαρμογή Run Marco.  

 

Τα παιδιά της Γ΄ και Δ΄ τάξης, πραγματοποίησαν μια σύντομη κδήλωση για την 1η Απριλίου. Μέσα από ποιήματα, αφηγήσεις και παρουσιάσεις, δώσαμε το στίγμα του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ στα υπόλοιπα παιδιά του σχολείου μας 

 

Συμμετοχές του σχολείου μας στον διαγωνισμό "Κοπιάστε στην κοινότητά μας" Η εργασία των παιδιών διεκπεραιώθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων της Πληροφορικής και των Ελληνικών. Το σχολείο επειδή είναι Ενιαίο Ολοήμερο, έχει στο ωρολόγιό του πρόγραμμα το μάθημα της Πληροφορικής, συνεπώς με τη μέθοδο της εργασίας – πρότζεκτ, έγιναν διάφορες δομημένες δράσεις για να διαφημιστεί η κοινότητα του Ζυγίου. Ειδικότερα, αφού καταγράφηκε η σπουδαιότητα του να διαφημιστεί το Ζύγι, όντας μια κοινότητα με ποικίλα και ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά,  τα παιδιά αποφάσισαν μια σειρά από δράσεις που θεώρησαν σημαντικό να συμπεριλάβουν στην εργασία τους. Για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το Ζύγι, αποφάσισαν να πάρουν συνεντεύξεις από διάφορα πρόσωπα στο Ζύγι. Ετοίμασαν ερωτηματολόγια στο μάθημα ηλεκτρονικών υπολογιστών, στο λογισμικό MS Word. Συγκεκριμένα, τα παιδιά πήραν συνέντευξη από την κοινοτάρχη κυρία Γεωργία Μιχαήλ, ένα ψαρά, ένα ιδιοκτήτη ταβέρνας και τον Χαμπή τον Αχνιώτη, ο οποίος είναι διάσημος λαϊκός ποιητής.  Η συνέντευξη από την κοινοτάρχη έγινε μέσω της πλατφόρμας MS TEAMS λόγω των μέτρων για την πανδημία. Η συνέντευξη από τον Χαμπή τον Αχνιώτη έγινε δια ζώσης, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Και στις υπόλοιπες συνεντεύξεις τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα, αποστάσεις κλπ. Οι συνεντεύξεις βιντεοσκοπήθηκαν και απομαγνητοφωνήθηκαν. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε βόλτα στο Ζύγι όπου τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να φωτογραφήσουν το Ζύγι με τα τάμπλετ που διαθέτει το σχολείο. Φωτογραφήθηκε το κοινοτικό συμβούλιο, οι αποθήκες χαρουπιών, οι εκκλησίες, ο χώρος στάθμευσης βαρκών, η μαρίνα, το αλιευτικό καταφύγιο και τα εστιατόρια. Πραγματοποιήθηκαν επίσης δραστηριότητες για ενδελεχή μελέτη του Ζυγίου. Συγκεκριμένα έγινε χρήση της εφαρμογής Google Maps και Google Earth.  Στον χάρτη τα παιδιά εντόπισαν το Ζύγι και έκαναν παρατηρήσεις, σε σχέση με τις γειτονικές κοινότητες και πόλεις. Έκαναν επίσης παρατηρήσεις για τη μορφολογία του εδάφους και τις οδικές συνδέσεις με τις κοινότητες και τις πόλεις. Τέλος, προχώρησαν σε εισηγήσεις που να καλλιεργούν την τουριστική συνείδηση και το τουριστικό προϊόν του Ζυγίου. Όλες οι πληροφορίες, εικόνες και υλικό που συγκεντρώθηκε, χρησιμοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής, με στόχο να δημιουργηθεί ένα βίντεο και μια παρουσίαση.
Η πρώτη συμμετοχή ήταν παρουσίαση στο λογισμικό PowerPoint. 
Η δεύτερη συμμετοχή ήταν η διαφήμιση του Ζυγίου μέσω βίντεο. Το βίντεο πραγματοποιήθηκε στο λογισμικό Movie Maker και σε αυτό συμπεριλήφθηκε υλικό από όλες τις δράσεις που έγιναν για τους σκοπούς του διαγωνισμού. 

 

Τα παιδιά της Δ΄ τάξης, είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δραστηριότητες προγραμματισμού - κωδικοποίησης, μέσω της εφαρμογής Scratch. Το εργαστήρι στο οποίο συμμετείχαν πραγματοποιήθηκε από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Πληροφορικής (Cyprus Computer Society – CCS) και την ομάδα Coding Our Future (COF)  και έγινε εξ αποστάσεως μέσω της εφαρμογής ZOOM. Η εκπαιδεύτρια εξ αποστάσεως, παρουσίασε και κατεύθυνε βήμα  - βήμα τα παιδιά στην δημιουργία ενός παιχνιδιού. 

 

Τα παιδιά της Γ΄ και Δ΄ τάξης, έφτιαξαν τις δικές τους πρωτότυπες Πασχαλινές κατασκευές. Χρησιμοποίησαν παλιές κάλτσες, ρύζι και την φαντασία τους. Πιο κάτω μπορείτε να δείτε τις δημιουργίες μας... 

 

Βράβευση μαθητών Γ΄ και Δ΄ τάξης για διαγωνισμό "Κοπιάστε στην κοινότητά μας"

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός "Κοπιάστε στην Κοινότητά μας". To σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό με δύο εργασίες και κατάφερε να κερδίσει τιμητικό έπαινο για το βίντεο: "Κοπιάστε στο Ζύγι" https://www.youtube.com/watch?v=55_vtTPVvk4

Σε μια λιτη εκδήλωση που έλαβε χώρα στο σχολείο μας, με την παρουσία λειτουργών του υφυπουργείου τουρισμού, λειτουργών του ΥΠΠΑΝ σε θέμα Γεωγραφίας και της οικείας ΕΔΕ του σχολείου μας, τα παιδιά βραβεύθηκαν και παράλαβαν αναμνηστικά δώρα για τη συμμετοχή τους. 

 

Τα παιδιά της Γ΄ και Δ΄ τάξης, διαθεματικά με το μάθημα της Ιστορίας, ασχολήθηκαν με τη μελέτη και τη γνωριμία των αρχαιολογικών χώρων της Κύπρου. Ειδικότερα, εντόπισαν τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού, τόσο στις ελεύθερες όσο και τις κατεχόμενες περιοχές. Στη συνέχεια, μέσω του λογισμικόυ PowerPoint παρουσίασαν δύο αρχαιολογικούς χώρους.