img1

Πληροφορική 2020-2021

 









 

Στο μάθημα της Πληροφορικής στο σύμπλεγμα της E΄ και Στ΄ τάξης, κάναμε χρήση του λογισμικού PowerPoint. Στόχος μας ήταν να παρουσιάσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές. Χρησιμοποιήσαμε τη δημιουργικότητά μας και τα εργαλεία του λογισμικού για να πετύχουμε τον στόχο μας! 

 

Στο μάθημα της Πληροφορικής, το σύμπλεγμα της Ε΄ και Στ΄ τάξης, ασχολήθηκε με γραφικές παραστάσεις. Για να πετύχουμε τον στόχο μας, χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό της Excel για να καταχωρήσουμε τα δεδομένα μας και να φτιάξουμε γραφικές παραστάσεις. Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό της PowerPoint για να τις παρουσιάσουμε. Το συγκεκριμένο μάθημα έγινε διαθεματικά, ως επέκταση του μαθήματος μαθηματικών της Στ΄ τάξης. 

 

Στο μάθημα της Πληροφορικής τα παιδιά της Β΄ τάξης, κάναμε χρήση του λογισμικού PowerPoint. Στόχος μας ήταν να παρουσιάσουμε το σχολείο μας. Χρησιμοποιήσαμε τη δημιουργικότητά μας και τα εργαλεία του λογισμικού για να πετύχουμε τον στόχο μας! 

 

Στο μάθημα Πληροφορικής, τα παιδιά της Ε΄ και Στ΄τάξης, κάναμε μια μικρή έρευνα για αυτήν. Χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών, δημιουργήσαμε παρουσιάσεις στο λογισμικό PowerPoint. Έτσι παρουσιάσαμε κάποιες σημαντικές πληροφορίες για την κοινότητά μας. Στη συνέχεια τις στείλαμε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στον δάσκαλό μας. 

 

Στο μάθημα της Πληροφορικής, τα παιδιά του συμπλέγματος της Ε΄ και Στ΄ τάξης, έφτιαξαν παρουσιάσεις για τους αυτόχθονες λαούς. Το μάθημα ήταν διαθεματικό και αποτέλεσε επέκταση του αντίστοιχου μαθήματος που είχαν κάνει στο μάθημα των ελληνικών. Αφού μελέτησαν διάφορους αυτόχθονες λαούς και εντόπισαν τα χαρακτηριστικά τους, επέλεξε ο καθένας από έναν και ετοίμασε μια σύντομη παρουσίαση στο λογισμικό PowerPoint. Πηγή αποτέλεσε το διαδίκτυο. Έγινε επίσης χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

 

Τα παιδιά του συμπλέγματος Γ΄ και Δ΄ τάξης, διαθεματικά με το μάθημα των Φυσικών Επιστημών, ασχολήθηκαν με το Φυσικό Περιβάλλον. Αφού εντόπισαν τους κίνδυνους που διατρέχει το φυσικό περιβάλλον και κατέγραψαν τρόπους προστασίας τους, αποφάσισαν να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους αλλά και την κοινωνία. Για το σκοπό αυτό, έφτιαξαν αφίσες (πόστερς) για να περάσουν τα δικά τους μηνύματα. Για τα πόστερ χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό Word και το διαδίκτυο. Χρησιμοποίησαν επίσης το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
   

 

 

Το Πρόγραμμα «Υιοθεσία πλοίου» είναι μια πρωτοβουλία που έχει αναπτύξει το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο σε συνεργασία με την Περιβαλλοντική Οργάνωση  CYMEPA η οποία και έχει εγκριθεί τόσο από το Υφυπουργείο Ναυτιλίας όσο και από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Σκοπός του Προγράμματος είναι να φέρει τους νέους πιο κοντά στη θάλασσα αλλά και τη ναυτιλία. 

Τα σχολεία  που λαμβάνουν μέρος στο Πρόγραμμα αυτό, μέσα από την εβδομαδιαία ηλεκτρονική επικοινωνία που έχουν με το “υιοθετημένο” πλοίο τους μαθαίνουν το δρομολόγιο που ακολουθεί για εκείνη τη βδομάδα, σημειώνοντας την πορεία του σε ναυτικό παγκόσμιο χάρτη (ο οποίος χορηγείται από το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο), τα εμπορεύματα που μεταφέρει, τις καιρικές συνθήκες που αντιμετωπίζουν σε κάθε τους ταξίδι, τις δραστηριότητες των ναυτικών  κλπ.

Επίσης μέσα από την επικοινωνία τους τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ρωτήσουν το πλήρωμα του πλοίου τους για τη ζωή των ναυτικών πάνω στο πλοίο, για τις χώρες που επισκέπτονται καθώς επίσης και για τη διαχείριση των περιβαλλοντικών προβλημάτων του πλανήτη μας και ειδικότερα περιβαλλοντικά προβλήματα που αφορούν τη ρύπανση των θαλασσών.

Το Πρόγραμμα με τη  διαθεματική προσέγγιση του, προσφέρει στα παιδιά με ελκυστικό και ευχάριστο τρόπο γνώσεις γύρω από τη ναυτιλία και γενικότερα τη θάλασσα.

Το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα με τις Ε΄ και Στ´ τάξεις με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον Μιχάλη Αλεξόπουλο.

Για τη φετινή σχολική χρονιά, 2020 - 2021, οι Ε' και Στ΄ τάξεις του σχολείου μας έχουν υιοθετήσει το πλοίο:   AAL GLADSTONE

 

Στο μάθημα των ηλεκτρονικών υπολογιστών φτιάξαμε την κάτοψη του εργαστηρίου πληροφορικής. Χρησιμοποιώντας το λογισμικό Word και τα εργαλεία εισαγωγής σχημάτων, προσπαθήσαμε να αναπαραστήσουμε την κάτοψη της αίθουσάς μας. Για τον όρο κάτοψη, μιλήσαμε και το μάθημα της Γεωγραφίας. 
 

 

Στο μάθημα των ηλεκτρονικών υπολογιστών, διαθεματικά με το μάθημα "Γνωρίζω τον κόσμο μου", μελετήσαμε τα αεροδρόμια της Κύπρου. Στόχος μας ήταν να εντοπίσουμε τα αεροδρόμια στον ψηφιακό χάρτη (google maps) και στη συνέχεια να τα παρουσιάσουμε, μελετώντας διάφορες πηγές, στην PowerPoint. Στην παρουσίασή μας, συμπεριλάβαμε τους χώρους που συναντά κάποιος σε ένα αεροδρόμιο, δώσαμε πληροφορίες για τα αεροδρόμια Λάρνακας και Πάφου και προσθέσαμε και βίντεο

 

Εργασίες από τα παιδιά της Ε΄ και Στ΄ τάξης στο μάθημα ηλεκτρονικών υπολογιστών. Δημιούργησαν βίντεο με το λογισμικό movie maker, μέσω του οποίου παρουσίασαν κάποιους αυτόχθονες λαούς. Η εργασία ήταν διαθεματική, με το μάθημα των Ελληνικών

 

Στο μάθημα πληροφορικής ασχοληθήκαμε με τη λαϊκή παράδοση. Ειδικότερα, μελετήσαμε τη ζωή και το έργο του λαϊκού ζωγράφου του τόπου μας, Μιχαήλ Κάσιαλου. Μέσω του λογισμικού PowerPoint, ετοιμάσαμε σύντομες παρουσιάσεις χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο ως πηγή και τα εργαλεία του λογισμικού. Μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προωθήσαμε τις εργασίες μας στον δάσκαλό μας. 

 

Στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, ασχοληθήκαμε με τις βασικές αρχές κώδικα, προγραμματισμού και ρομποτικής. 
Χρησιμοποιήσαμε τα ρομπότ: BeeBot, ProBot, MouseBot και Botley για να φέρουμε εις πέρας διάφορες αποστολές. Επίσης, παίξαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια κώδικα, χρησιμοποιώντας τη σελίδα: code.org και την εφαρμογή Run Marco.  

 

Στο μάθημα των ηλεκτρονικών υπολογιστών, ασχοληθήκαμε με τη φιλαναγωνσία. Ειδικότερα, ασχοληθήκαμε με τα ψηφιακά παραμύθια, αλλά και τα κανονικά παραμύθια και συζητήσαμε για τη σημασία της ανάγνωσης παραμυθιών. Αφού συμφωνήσαμε πως τα βιβλία και τα παραμύθια μας ταξιδεύουν σε μαγικούς κόσμους, αποφασίσαμε να φτιάξουμε αφίσες, μέσω των οποίων να περάσουμε τα δικά μας μηνύματα για τη φιλαναγνωσία. Χρησιμοποιήσαμε το λογιισμικό Word και το διαδίκτυο. 

 

Συμμετοχές του σχολείου μας στον διαγωνισμό "Κοπιάστε στην κοινότητά μας" Η εργασία των παιδιών διεκπεραιώθηκε στα πλαίσια των μαθημάτων της Πληροφορικής και των Ελληνικών. Το σχολείο επειδή είναι Ενιαίο Ολοήμερο, έχει στο ωρολόγιό του πρόγραμμα το μάθημα της Πληροφορικής, συνεπώς με τη μέθοδο της εργασίας – πρότζεκτ, έγιναν διάφορες δομημένες δράσεις για να διαφημιστεί η κοινότητα του Ζυγίου. Ειδικότερα, αφού καταγράφηκε η σπουδαιότητα του να διαφημιστεί το Ζύγι, όντας μια κοινότητα με ποικίλα και ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά,  τα παιδιά αποφάσισαν μια σειρά από δράσεις που θεώρησαν σημαντικό να συμπεριλάβουν στην εργασία τους. Για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το Ζύγι, αποφάσισαν να πάρουν συνεντεύξεις από διάφορα πρόσωπα στο Ζύγι. Ετοίμασαν ερωτηματολόγια στο μάθημα ηλεκτρονικών υπολογιστών, στο λογισμικό MS Word. Συγκεκριμένα, τα παιδιά πήραν συνέντευξη από την κοινοτάρχη κυρία Γεωργία Μιχαήλ, ένα ψαρά, ένα ιδιοκτήτη ταβέρνας και τον Χαμπή τον Αχνιώτη, ο οποίος είναι διάσημος λαϊκός ποιητής.  Η συνέντευξη από την κοινοτάρχη έγινε μέσω της πλατφόρμας MS TEAMS λόγω των μέτρων για την πανδημία. Η συνέντευξη από τον Χαμπή τον Αχνιώτη έγινε δια ζώσης, τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Και στις υπόλοιπες συνεντεύξεις τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα, αποστάσεις κλπ. Οι συνεντεύξεις βιντεοσκοπήθηκαν και απομαγνητοφωνήθηκαν. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε βόλτα στο Ζύγι όπου τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να φωτογραφήσουν το Ζύγι με τα τάμπλετ που διαθέτει το σχολείο. Φωτογραφήθηκε το κοινοτικό συμβούλιο, οι αποθήκες χαρουπιών, οι εκκλησίες, ο χώρος στάθμευσης βαρκών, η μαρίνα, το αλιευτικό καταφύγιο και τα εστιατόρια. Πραγματοποιήθηκαν επίσης δραστηριότητες για ενδελεχή μελέτη του Ζυγίου. Συγκεκριμένα έγινε χρήση της εφαρμογής Google Maps και Google Earth.  Στον χάρτη τα παιδιά εντόπισαν το Ζύγι και έκαναν παρατηρήσεις, σε σχέση με τις γειτονικές κοινότητες και πόλεις. Έκαναν επίσης παρατηρήσεις για τη μορφολογία του εδάφους και τις οδικές συνδέσεις με τις κοινότητες και τις πόλεις. Τέλος, προχώρησαν σε εισηγήσεις που να καλλιεργούν την τουριστική συνείδηση και το τουριστικό προϊόν του Ζυγίου. Όλες οι πληροφορίες, εικόνες και υλικό που συγκεντρώθηκε, χρησιμοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής, με στόχο να δημιουργηθεί ένα βίντεο και μια παρουσίαση.
Η πρώτη συμμετοχή ήταν παρουσίαση στο λογισμικό PowerPoint. 
Η δεύτερη συμμετοχή ήταν η διαφήμιση του Ζυγίου μέσω βίντεο. Το βίντεο πραγματοποιήθηκε στο λογισμικό Movie Maker και σε αυτό συμπεριλήφθηκε υλικό από όλες τις δράσεις που έγιναν για τους σκοπούς του διαγωνισμού. 

 

Τα παιδιά της Δ΄ τάξης, είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε δραστηριότητες προγραμματισμού - κωδικοποίησης, μέσω της εφαρμογής Scratch. Το εργαστήρι στο οποίο συμμετείχαν πραγματοποιήθηκε από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Πληροφορικής (Cyprus Computer Society – CCS) και την ομάδα Coding Our Future (COF)  και έγινε εξ αποστάσεως μέσω της εφαρμογής ZOOM. Η εκπαιδεύτρια εξ αποστάσεως, παρουσίασε και κατεύθυνε βήμα  - βήμα τα παιδιά στην δημιουργία ενός παιχνιδιού. 

 

Στο μάθημα της Πληροφορικής, τα παιδιά της Ε΄ και Στ΄ τάξης, ασχολήθηκαν με τα παραδοσιακά επαγγέλματα. Τα επαγγέλματα που έχουν χαθεί στο χρόνο. Ειδικότερα μελετώντας διάφορες πηγές, καταγράψαμε σε βάση δεδομένων αρκετά παραδοσιακά επαγγέλματα. 
Η καταγραφή έγινε στο λογισμιό της Excel. Στόχος ήταν να εντοπιστούν και να καταγραφούν όσο το δυνατόν περισσότερα επαγγέλματα. 
Στη συνέχεια, έγινε επιλογή τριών επαγγελμάτων και έγινε παρουσίασή τους στο λογισμικό PowerPoint. Έγινε αναζήτηση πηγών από το διαδίκτυο και παρουσιάστηκαν κάποιες πληροφορίες για τρία επαγγέλματα που χάθηκαν στον χρόνο. 

 

Βράβευση μαθητών Γ΄ και Δ΄ τάξης για διαγωνισμό "Κοπιάστε στην κοινότητά μας"

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός "Κοπιάστε στην Κοινότητά μας". To σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό με δύο εργασίες και κατάφερε να κερδίσει τιμητικό έπαινο για το βίντεο: "Κοπιάστε στο Ζύγι" https://www.youtube.com/watch?v=55_vtTPVvk4

Σε μια λιτη εκδήλωση που έλαβε χώρα στο σχολείο μας, με την παρουσία λειτουργών του υφυπουργείου τουρισμού, λειτουργών του ΥΠΠΑΝ σε θέμα Γεωγραφίας και της οικείας ΕΔΕ του σχολείου μας, τα παιδιά βραβεύθηκαν και παράλαβαν αναμνηστικά δώρα για τη συμμετοχή τους. 

 

Τα παιδιά της Γ΄ και Δ΄ τάξης, διαθεματικά με το μάθημα της Ιστορίας, ασχολήθηκαν με τη μελέτη και τη γνωριμία των αρχαιολογικών χώρων της Κύπρου. Ειδικότερα, εντόπισαν τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού, τόσο στις ελεύθερες όσο και τις κατεχόμενες περιοχές. Στη συνέχεια, μέσω του λογισμικόυ PowerPoint παρουσίασαν δύο αρχαιολογικούς χώρους.